Prečo som sa nestal šéfkuchárom. Zatiaľ.
Čo teraz robím? O tom je tento blog.
Vrátil som sa teda naspäť a začal freelancovať. Vďaka priateľom som dostal na začiatok niekoľko menších zadaní. V tomto pre mňa neľahkom období (niektorí vedia) mi to sem-tam pomohlo sústrediť sa na niečo zmysluplné a produktívne. Dokonca som dostal ponuku stať sa šéfkuchárom v novom bistre Žufaňa. Kamošky mi verili aj napriek tomu, že s naozajstným “reštauračným” varením nemám žiadnu skúsenosť. Ale popravde, prišiel som na to, že ma viac baví variť a vymýšľať vo voľnom čase, doma. Predsa len, odišiel som z agentúry aj pre to, aby som sa oslobodil od systému 8 a viac-hodinového pracovného času. Aby som mohol pracovať vtedy, kedy treba, kedy sa mi chce a keď musím. Dobre pre Žufaňu, aj pre mňa, že som to nevzal. Našli šikovného Maťa. Navštívte ich! Čaute, dievky :)
Najradšej varím s kamošmi pre kamošov. Tu sme skúšali Beef Wellington. Fotila Veronika Holásková.
Chlapec pre všetko
V Pigis sa starám o všetko, čo sa aspoň trochu obtrie o marketing. Fotím jedlá, spravujem profily na sociálnych sieťach, píšem statusy, navrhujem dizajn nápojového a jedálneho lístka, vymýšľam eventy, akcie, komunikujem s partnermi, dokonca sa začal v Pigis piecť koláč podľa môjho receptu… v podstate som chlapec pre všetko :) A nehorázne ma to baví. Na rozdiel od pôvodného plánu venujem bistru asi dvojnásobok pracovného času.
V Pigis spolupracujeme s miestnymi farmármi a chovateľmi. Toto sú čerstvé pstruhy zo Slovenskej Ľupče.
Pečieme aj domáce makrónky a koláče. Kamoš Juraj nám dodáva sladké Chai Latte.
Zaviedli sme stálu večernú ponuku jedál. Obmieňame ju každý mesiac.
Pri fotení v Pigis je najväčším problémom svetlo. Nepoužívam blesk a preto tanier položím trebárs aj von na drevený peň.
Dobrý marketing predáva
Zdá sa, že svoju novú prácu marketingového manažéra lomeno dizajnéra, lomeno fotografa, lomeno copywritera, lomeno PR manažéra, lomeno “ívenťáka”, celkom zvládam. Po spriemerovaní posledných štyroch mesiacov (jún-september), počas ktorých som ešte pre Pigis nepracoval, vzrástli v novembri tržby o 28,11 %. Strmšia je aj krivka počtu fanúšikov na Facebooku a Instagrame, aj keď tieto štatistiky nie sú až tak podstatné. Dá sa však z toho vyčítať, že ľuďom sa zdieľaný obsah páči a preto fanúšikovia pribúdajú rýchlejšie. A sme na prvom, niekedy na druhom mieste na Foursquare a TripAdvisor. Na prvý event, ktorý sme spolu organizovali, prišlo viac ľudí, ako sme si vedeli predstaviť. Hodinu a pol pred koncom Hot dog festu boli zjedené všetky hot dogy. Bolo ich 92. Len pripomínam, že nie sme v Bratislave a Pigis patrí k drahším podnikom. Po radosti však hneď prišiel čas na krízovú komunikáciu. Chápete, hladní ľudia boli sklamaní, že sa im neušlo. Ale zvládli sme to a akciu určite v novom roku zopakujeme.
Za kvalitu sa platí
Môžem povedať, že mám dream job. Spojil som veci, ktoré ma bavia – reklamu a gastronómiu. A raz do týždňa aj cestujem. Síce len do Bystrice a naspäť, ale cestujem :) Pýtate sa ma často, či som sa presťahoval do BB. Tak nie, stále som v Bratislave. V Bystrici sú dobrí ľudia. Pomaly sa snažím zvykať si na miestne pomery a atmosféru, hoci za ten jeden deň v týždni je to ťažké.
Na úvodnú fotku novej web stránky Pigis som odfotil moje najobľúbenejšie cestoviny s bazalkovým pestom.
Ak by ste vy alebo niekto, koho poznáte, chceli so mnou robiť, budem rád, ak mi napíšete. Hovorím dopredu, že nie som najlacnejší a ani nechcem byť. Ak vám ide hlavne o čo najnižšiu cenu, ušetrime si vzájomne čas a oslovte niekoho iného. Možno to znie drzo, ale chcem pracovať s ľuďmi, ktorí si vedia prácu vážiť a dá sa s nimi otvorene rozprávať. Vedia počúvať, prijímať odporúčania a dôverovať. Tak, ako Romana z Pigis. A ono to funguje. Spýtajte sa jej.
#motivacnavetanazavermusibyt
Vždy robte veci, ktorým veríte a robte ich najlepšie, ako v danom momente môžete. Vždy ak spravíte niečo navyše, časom sa to odzrkadlí aj na financiách alebo nových kontaktoch. Aj keď to nie je vaša základná motivácia. Prajem vám, aby ste mali šťastie na ľudí a mohli robiť to, čo vás baví.